تجربیات و افکار من در زندگی

تجربیات و افکار من در زندگی

دوست دارم زندگی رو...
تجربیات و افکار من در زندگی

تجربیات و افکار من در زندگی

دوست دارم زندگی رو...

طمع انسان


چرا با وجود این همه پیشرفت تکنولوژی و افزایش امکانات، مردم کمتر از زندگی لذت میبرند و میزان ناکامی، سرخوردگی و نارضایتی از زندگی، نسبت به قدیما، بیشتر و بیشتر شده؟ این سوالی بود که دیروز وقتی رفتم خرید، ذهن یه فروشنده ای رو مشغول کرده بود.در جواب بهش گفتم دلیل اصلی حرص و طمع انسان هاست که باعث شده اکثر مردم در طول تمام عمرشون تشنه لب و حریصانه در پی تصاحب مال، ثروت و موفقیت و خیلی خواسته های دیگر باشند. اما اکثر مردم فراموش کرده اند طمع انسان پایانی ندارد و هرچه بیشتر به دست آوری دغدغه های جدیدتری خواهی داشت . اما خوشبخت ترین افراد کسانی هستند که سعادت و خوشبختی را در درون خود میجویند و نه در عوامل بیرونی. همه فرزانگان و بزرگان در همه زمان ها تاکید کرده اند که خوشبختی چیزی جز سلامت جسم و روح،   غنیمت شمردن تمام لحظات زندگی، نگرش مثبت، لذت بردن از زیبایی های زندگی و چیزهایی از این دست نیست. متاسفانه پیشرفت تکنولوژی و گسترش ارتباطات در قرن حاضر باعث شده دغدغه‌های افراد بیشتر و بیشتر شود و پدیده گلوبالیزیشن ( جهانی شدن) که زمانی انتظار میرفت باعث شادکامی انسان ها گردد، در جهت عکس عمل کرده و بیشتر باعث سردرگمی و سرخوردگی آدم ها شده تا آنها را به ساحل آرامش برساند.